Monday, February 1, 2010

Here's A Story You Won't See On This Side of the Pond

Global warming science implodes overseas: American media silent

Remember when our press was the best in the world? Vanguards of the truth? If there was any lingering doubt in your mind about how far journalism has fallen in this country then this matter should finally put it to rest:( From American Thinker)

The revelations have been nothing short of jaw dropping. Dozens - yes dozens - of claims made in the IPCC 2007 report on climate change that was supposed to represent the "consensus" of 2500 of the world's climate scientists have been shown to be bogus, or faulty, or not properly vetted, or simply pulled out of thin air.

We know this because newspapers in Great Britain are doing their job; vetting the 2007 report item by item, coming up with shocking news about global warming claims that formed the basis of argument by climate change advocates who were pressuring the US and western industrialized democracies to transfer trillions of dollars in wealth to the third world and cede sovereignty to the UN.

 tempgate, icegate, and now, disappearing Amazon forests not the result of warming, but of logging. And the report the IPCC based their bogus "science" on was written by a food safety advocate according to this Christopher Booker piece in the Telegraph :
Dr North next uncovered "Amazongate". The IPCC made a prominent claim in its 2007 report, again citing the WWF as its authority, that climate change could endanger "up to 40 per cent" of the Amazon rainforest - as iconic to warmists as those Himalayan glaciers and polar bears. This WWF report, it turned out, was co-authored by Andy Rowell, an anti-smoking and food safety campaigner who has worked for WWF and Greenpeace, and contributed pieces to Britain's two most committed environmentalist newspapers. Rowell and his co-author claimed their findings were based on an article in Nature. But the focus of that piece, it emerges, was not global warming at all but the effects of logging.
A Canadian analyst has identified more than 20 passages in the IPCC's report which cite similarly non-peer-reviewed WWF or Greenpeace reports as their authority, and other researchers have been uncovering a host of similarly dubious claims and attributions all through the report. These range from groundless allegations about the increased frequency of "extreme weather events" such as hurricanes, droughts and heatwaves, to a headline claim that global warming would put billions of people at the mercy of water shortages - when the study cited as its authority indicated exactly the opposite, that rising temperatures could increase the supply of water. (more)


kkollwitz said...

It's a Brave New World, but not the one the Left imagined.

eutychus said...

Yes indeed, KK.